tisdag 15 januari 2013

Intervju med Titti Schultz

Månadens intervju är med Titti Schultz. Hon är en av programledarna för Rix Morgonzoo men nyss stod det klart att hon går över till NRJ. Titti är ursprungligen från Gävle men sedan många år tillbaka är hon bosatt på Södermalm i Stockholm.

Vad är det bästa med Stockholm?
   - Att det är en stor stad som ändå är så pass liten att den blir hanterbar. Man går nästan överallt på en fyrtio minuter, en timme.

Vilken är din favoritsstadsdel?
   - Södermalm! Jag har bott här nästan alla mina år i Stockholm. Allt jag behöver finns här, utbudet är stort. Bra restauranger och bra shopping.

Vad ska man inte missa om man kommer till Stockholm?
   - Att ta det lugnt! Promenera. Åk till olika delar av stan och promenera runt.

Vilken är din favoritrestaurangen och ditt favoritcafé?
   - När jag ska ut och käka och lyxa mig så lämnar jag faktiskt söder. Jag gillar Griffins Steakhouse och en annan favorit är Pontus!  Fikar gör jag på Chokladfabriken på Södermalm.

Vilka klädbutiker tycker du är bäst i Stockholm?
   - Jag gillar många svenska märken som är välrepresenterade i Stockholm. En favorit är Whyred. Annars är NK och Åhléns City bra, där hittar man allt.

Vilka är dina favoritmuseer?
   - Fotografiska har alltid lysande utställningar. Vasamuséet är roligt med jämna mellanrum och jag går gärna till Naturhistoriska, Nationalmuséet och Waldemarsudde.

Vad gör du helst när du har en ledig dag i Stockholm?
   - Strosar in och ut ur butiker. River av ett museum. Eftersom jag jobbar morgnar och ofta har eftermiddagarna lediga så brukar jag lägga några timmar i veckan på det. Att bara vara är underskattat.

Vilken är ditt guldkorn i Stockholm?
   -Vita Bergsparken en eftermiddag i solen med en glass. Sitter, promenerar eller joggar ofta där. (Joggar dock alltid utan glass!)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar